Jobbar du inom IT- branschen är du kanske van vid att mest skicka dokument digitalt. Ibland uppstår dock behovet av fysiska dokument, och då kan du känna dig väldigt begränsad om du inte har tillgång till skrivare. Eller så kanske du har en skrivare men upptäcker för sent att du har slut på toner. Då är det dags att skaffa nytt.

Bläck eller toner?

Vad du behöver beror på vilken slags skrivare du har. Har du en bläckstråleskrivare kommer du att behöva köpa bläckpatroner, men är det en laserskrivare du har ska du istället skaffa toner. Det är viktigt att du väljer rätt eftersom bläcket är flytande medan toner är pulverform. Köper du fel kommer inte skrivaren att kunna använda det.

Att välja rätt

Om du inte vet om du ska ha bläck eller toner är det bara att kontrollera vad din skrivare har för märke och modell. Det behöver inte vara svårt eftersom det oftast står på skrivaren. Du kan sedan skriva in det i sökrutan på hemsidan du beställer från, och få fram vad som passar för din skrivare. Beställ på nätet och få hem precis det du behöver till din skrivare.