Analog reklam i en digital miljö
Som verksam i IT världen kanske den gamla typen av reklam, som trycksaker och annat känns lite underligt. Nu är det ju enkelt att nå en massa kunder via Internet och marknadsföra sig på det sättet.
Genom att placera sitt varumärke på vardagsprodukter får varumärket en konstant exponering av företaget hos en potentiell kund. Det finns också interna fördelar att få genom att dela ut profilreklam till medarbetarna. Att få till exempel en powerbank eller en shoppingpåse av tyg med tryck att ta hem stärker känslan av tillhörighet till gruppen.
Hur väljer ditt företag rätt produkt?
Målet är att få mottagaren att använda produkten. Är målgruppen känd eller analyserad, som till exempel ett litet företag som ger profilreklam till sina medarbetare, är det ganska enkelt att gissa vad som kommer till användning.
Vet du inte på förhand vilken målgrupp du vill nå ut till, är det alltid en bra idé att ta hjälp av branschkunniga. Ett professionellt profilreklamföretag tilldelar alltid en personlig kontaktperson som kan guida kunden genom orderprocessen. Ta en titt här för att se om det finns några produkter som skulle passa just ert företag. Både medarbetare och kunder kommer att uppskatta den gesten.